مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 06:352023-09-02پزشكي

تصمیم مهم سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای هموفیلی


مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران، بر اهمیت درس گرفتن از تجربه های تلخ کمبود داروهای بیماران خاص و دیر درمان، تاکید کرد.

- احمد قویدل، در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن ابراز خشنودی از تصمیم سازمان غذا و دارو برای اختصاص سهمی از بازار دارویی هموفیلی به شرکت های وارد کننده دارو با برندهای اصلی، گفت: بزرگ ترین درس بحران دارویی 9 ماهه در کشور، این بود که اتکای تمام و کمال دولت به تولید داخل برای تأمین داروهای بیماران خاص، می تواند بحران هایی را به وجود آورد که رنج و درد آن متوجه بیماران خواهد بود.

وی افزود: داروهای بیماران خاص و دیر درمان با توجه به اینکه جمعیت محدودی در جهان به این داروها نیازمندند، همواره در بازار دارویی موجود نیست و دسترسی به این داروها بر اساس سفارش ساخت بعد از چند ماه میسر است.

لذا ضرورت دارد سازمان غذا و دارو با توجه به انواع احتمالات در رابطه با اختلال در تولید داروهای داخلی هموفیلی که اساساً مشابه سازی شده هستند مانند تحریم های غیر انسانی و یکجانبه آمریکا، عدم تأمین به موقع مواد اولیه، مشکلات مدیریتی، شوک های ارزی و ریالی و حتی قطع برق امکان بهره مندی از منابع داروهای ساخته شده (برندهای اصلی) را در دسترس داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم مهم سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای هموفیلی

تصمیم مهم سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای هموفیلی