مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 07:302023-09-18بين الملل

اهداف پیدا و پنهان بایدن از نشست با سران کشورهای آسیای مرکزی


کارشناس مسائل اوراسیا معتقد است رییس جمهور آمریکا در تلاش است ضمن رقابت با نفوذ و گسترش چین، از طریق حیاط خلوت روسیه یعنی کشورهای آسیای مرکزی بتواند روس ها را نیز تحت فشار قرار دهد.

- کارشناس مسائل اوراسیا معتقد است رییس جمهور آمریکا در تلاش است ضمن رقابت با نفوذ و گسترش چین، از طریق حیاط خلوت روسیه یعنی کشورهای آسیای مرکزی بتواند روس ها را نیز تحت فشار قرار دهد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا قرار است با سران کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که در روزهای آتی برگزار می شود، دیدار و گفت وگو داشته باشد.

حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از نشست بایدن با سران پنج کشور آسیای مرکزی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت حتی اگر جنگ روسیه و اوکراین نبود، باز هم آمریکا منطقه آسیای مرکزی را بعد از فروپاشی شوروی با عنوان یکی از اولویت های سیاست خارجی خود قرار می داد.

وی تصریح کرد: دو عامل اهمیت آسیای مرکزی را برای آمریکا بیشتر از گذشته کرده اولا قدرت گرفتن چین است که رقیب جدی آینده ایالات متحده محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف پیدا و پنهان بایدن از نشست با سران کشورهای آسیای مرکزی

اهداف پیدا و پنهان بایدن از نشست با سران کشورهای آسیای مرکزی