مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-31بين الملل

فرانسه: کودتاگران نمی توانند سفیر ما را از نیجر اخراج کنند


در پی دستور شورای نظامی نیجر برای خروج سریع سفیر فرانسه از این کشور، وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که حاکمان جدید در نیجر اختیار اخراج سفیر فرانسه را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منابعی در وزارت خارجه فرانسه در گفت وگو با شبکه الجزیره مدعی شدند که کودتاگران و شورای نظامی جدید در نیجر نمی توانند سفیر فرانسه را از نیجر اخراج کنند.

به گفته این منابع آنهایی که پشت کودتای نیجر قرار دارند این اختیار را ندارند که از سفیر ما در نیجر بخواهند که این کشور را ترک کند.

تأیید اعتبارنامه سفیر ما در نیجر منحصراً متعلق به مقامات منتخب (دولت مخلوع محمد بازوم) است و ما وضعیت امنیتی در نیجر را به طور دائم رصد می کنیم.

ساعاتی پیش شورای نظامی جدید حاکم بر نیجر اعلام کرد که مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه را لغو کرده، اعتبارنامه اش را پس گرفتند و به نیروهای پلیس دستور دادند تا او را هر چه سریعتر اخراج کنند.

حاکمان جدید در نیجر روز جمعه به سیلوین ایته سفیر فرانسه اعلام کردند که این کشور را ترک کند، اما او همچنان در ساختمان سفارتخانه باقی مانده و مدعی است که حکومت نظامیان را به رسمیت نمی شناسد و قصد خروج از نیجر را ندارد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز مدعی شده که مقامات نیجر حق اخراج سفیر فرانسه را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: کودتاگران نمی توانند سفیر ما را از نیجر اخراج کنند

فرانسه: کودتاگران نمی توانند سفیر ما را از نیجر اخراج کنند