مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-18دانش

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن در گنبدکاووس


رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن با حضور هنرمندان کشور از امروز تا 29 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار می شود.

- مریم آق آتابای صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن با حضور هنرمندان کشور از امروز تا 29  شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار می شود.

رییس  اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 هنرمند رشته سوزن دوزی ترکمن به جز رودوزی سنتی مانند رودوزی سنتی بلوچ و یا نقش دوزی در شهرستان گنبدکاووس فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: اولین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن از 27 تا 29 شهریور به صورت تئوری، عملی و علمی به همراه بازدید از جاذبه های گردشگری و هنرهای صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس با حضور هنرمندان سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، کارگاه طراحی و نقوش (کارگاه تاباندن نخ و سیم کشی)، کارگاه سوزن دوزی،کارگاه سیاه دوزی و الوان دوزی،کارگاه سفیددوزی (سارچیان و آلاجا)، کارگاه دوخت کورتیکن و چنار به صورت ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن در گنبدکاووس

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن در گنبدکاووس