مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 17:002023-09-20اقتصادي

راه های انجام معامله امن و جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران


بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، بازارهای تازه ای هستند و افرادی که وارد این بازارها می شوند باید نکات مهم و البته بسیار ساده ای را رعایت کنند تا بتوانند معامله ای امن داشته باشند.

در حال حاضر بسترهای زیادی برای انجام این معاملات در کشور ایجاد شده که کاربران می توانند با احراز هویت و به صورت امن از آنها برای خرید و فروش رمز ارزها استفاده کنند.

این بسترها یا پلتفرم ها گرچه تلاش می کنند امنیت بالایی داشته باشند، اما در عین حال خود کاربران هستند که باید مراقب باشند به دام کلاهبرداران نیفتند.

کسانی که اطلاعات کمی دارند، ممکن است فریب کلاهبرداران را بخورند و حتی بدون اینکه بدانند، در فرآیند کلاهبرداری و فیشینگ مشارکت کنند و شریک جرم شوند.

پیام های تلگرامی از طرف دوستانی که حساب شان هک شده، یکی از راه های کلاهبرداری استفاده از حساب کاربری افراد برای انتقال وجوه سرقتی است.

  برای توضیح ساده این موضوع یک مثال می زنیم: مجرمان پس از هک کردن اکانت تلگرام یک فرد، به همه دوستان او در تلگرام پیام می دهند و با اعلام اینکه نیاز فوری دارند، درخواست مقداری پول می کنند.

بهترین کار در این مواقع این است که افراد با دوست خود تماس بگیرند و ببینند آیا واقعا شخصی که پیام داده همان دوست آنهاست یا نه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های انجام معامله امن و جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران

راه های انجام معامله امن و جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران