مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:552023-09-12بين الملل

ترکش های جنگ اوکراین در پارلمان اروپا


برخی کشورهای اروپایی تاکید دارند که تک روی های ناتو و وضع تحریم ها و مجازات های ضد روسی، آن هم بدون در نظر گرفتن منافع کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا و یا عدم فراهم بودن بسترهای اجرایی آن، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: فرسایشی شدن جنگ اوکراین و سردرگمی اعضای اتحادیه اروپا در مواجهه با این روند، منجر به بروز منازعات آشکار و جدیدی میان آنها شده است.

بخشی از این منازعات، قبلا در فاز پنهان وجود داشتند اما اکنون وارد فاز آشکار شده که بخشی از آنها ناظر بر تضاد منافع بازیگران اروپایی در قبال جنگ اوکراین و متعلقات راهبردی، اقتصادی و سیاسی آن است.

اخیرا دولت اتریش اعلام کرد که نماینده کمیسیون اروپا در این کشور را به دلیل انتقاد از سرعت کُند اتریش در کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه به وزارت خارجه احضار کرده است.

رسانه های آلمانی و اتریشی نیز به صورت خواسته یا ناخواسته وارد این منازعه شده اند.

در همین خصوص اظهارات ضد اتریشی یکی از مقامات آلمانی اتحادیه اروپا به نام مارتین سلمایر در مراسمی در وین به سوژه این رسانه ها تبدیل شده است.

سلمایر که تا سال 2018 رییس دفتر ژان کلود یونکر رییس وقت کمیسیون اروپا بود در این مراسم گفت: خدای من، 55 درصد گاز اتریش همچنان از روسیه تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکش های جنگ اوکراین در پارلمان اروپا

ترکش های جنگ اوکراین در پارلمان اروپا