مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 13:512023-09-08سياسي

اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی و نماد وحدت شیعه و سنی است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج با اشاره به مهمان نوازی خوب مردم کردستان از زائرین اربعین در تمام شهرها و بخصوص مریوان، اظهار داشت: مردم کردستان از آغاز مراسم پیاده روی اربعین و حضور زائرین حسینی در کردستان هر آنچه در توان داشتند را برای مهمان نوازی و استقبال از زائرین به خدمت گرفتند.

وی اضافه کرد: کردستان امسال هم مسیر تردد زائرین اربعین بود و مردم مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) در این استان با استقبال از زائرین عمق ارادت خود به اهل بیت به ویژه ابا عبدالله الحسین(ع) را به منصه ظهور گذاشتند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه حضور زائرین اربعین حسینی سراسر برکت برای مردم کردستان به لحاظ معنوی و مادی بود، گفت: پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی و نمود وحدت شیعه و سنی است که باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: عشق و دوست داشتن پیامبر و محبت به ایشان باید تا اندازه ای در وجود انسان باشد که هیچ کس حتی وجود خودش را به اندازه پیامبر عزیز نداند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: عشق به پیامبر بر اساس آنچه از بزرگان و اصحاب حضرت نقل شده است از آغاز طلوع زمین و تا روزی که این کره خاکی باقی است ادامه دارد و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی و نماد وحدت شیعه و سنی است

اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی و نماد وحدت شیعه و سنی است