مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-02اقتصادي

معلولیت های خراسان جنوبی و متهمانی به نام ازدواج فامیلی و ژنتیک


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای معلولیت بینایی در شهرستان نهبندان، گفت: طی پژوهش ها، ازدواج های فامیلی عامل مهم بروز معلولیت بوده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای معلولیت بینایی در شهرستان نهبندان، گفت: طی پژوهش ها، ازدواج های فامیلی عامل مهم بروز معلولیت بوده است.

حسن شرفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت های بهزیستی پرداختن به پیشگیری است و اجرای برنامه غربالگری شنوایی، بینایی و برنامه ژنتیک را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه از تمامی مردم در این بخش ها تا سقف 15 میلیون تومان حمایت می کنیم، افزود: در راستای پیشگیری از معلولیت ها، برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به معلولیت های موجود در استان، از مردم خواست برای جلوگیری از معلولیت، آزمایشات ژنتیک قبل و هنگام بارداری را جدی بگیرند.

شرفی گفت: تمام مردم می توانند مشاوره ها و در صورت لزوم آزمایشات ژنتیک را با حمایت مالی بهزیستی انجام دهند و این در صورتی است که خانواده دارای معلول و یا سابقه معلولیت در ژنتیک داشته باشد که بحث مشاوره و آزمایش ژنتیک را جدی تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولیت های خراسان جنوبی و متهمانی به نام ازدواج فامیلی و ژنتیک

معلولیت های خراسان جنوبی و متهمانی به نام ازدواج فامیلی و ژنتیک