مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-02بين الملل

5 تأثیر مهم بریکس پلاس بر اقتصاد جهان


رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه لوترن کالیفرنیا با اشاره به 5 تاثیر مهم بریکس پلاس بر اقتصاد جهان معتقد است این سازمان باعث گسترش تجارت جهانی و کاهش نفوذ غرب و زوال تدریجی سلطه دلار در اقتصاد جهان خواهد شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: جمشید دمویی، استاد اقتصاد و رییس دانشکده اقتصاد و مدیر مرکز بررسیهای اقتصادی مسائل اجتماعی دانشگاه لوترن کالیفرنیا است.

او تأکید دارد آنچه در زمان بعد از جنگ جهانی دوم رخ داد و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی با شدت بیشتری به جلو رفت، نفوذ و کنترل اقتصاد جهان توسط آمریکا و جهان غرب بود.

این موقعیت تغییر کرده و در طی سالهای آینده از تغییر ماهوی بیشتری برخوردار خواهد بود.

او که دارای مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد  و دکترا از دانشگاه ساری در انگلستان است معتقد است آنچه بریکس و یا بریکس به اضافه 6 به وجود خواهد آورد عبارت است از : گسترش تجارت جهانی، قدرت گرفتن وام برای توسعه اقتصادی و اقتصاد کلان کشورهای نیازمند جهان، حرکت در جهت کاهش نرخ بهره برای کشورهای نیازمند، گسترش عملکرد بانک جهانی توسعه جدید که می تواند اثری مثبت برای رفع نیازهای کشورها در مورد سرمایه گذاری برای دسترسی به روشهای تولید متناسب با حمایت از محیط زیست باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 تأثیر مهم بریکس پلاس بر اقتصاد جهان

5 تأثیر مهم بریکس پلاس بر اقتصاد جهان