مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-18بين الملل

وزیر خارجه چین عازم روسیه شد


پس از پایان گفت وگوها با مشاور امنیت ملی کاخ سفید، وزیر خارجه چین برای یک دیدار سه روزه در خصوص امنیت راهبردی روسیه و چین عازم روسیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر امور خارجه چین پس از دیدار دو روزه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مالت، برای گفت وگوهای امنیتی عازم روسیه شد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که وانگ یی که به طور همزمان پست سیاست خارجی حزب حاکم کمونیست چین را نیز برعهده دارد از امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) تا روز پنجشنبه (30 شهریور ماه) برای دوری از رایزنی های امنیت راهبردی روسیه و چین، در روسیه به سر خواهد برد.

علی رغم تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به بهانه جنگ اوکراین، روابط چین و روسیه در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

گزارش ها حاکی از آن است که وانگ در دیدار اوایل هفته خود با سالیوان درباره وضعیت اوکراین گفت وگو کرد و دو طرف گفت وگوها را صریح، اساسی و سازنده توصیف کردند.

وانگ در پایان سال گذشته از سمت وزیر خارجه ای چین استعفا کرد و جایگاه بالاتری بعنوان رییس امور خارجی حزب کمونیست به دست آورد اما در ماه ژوییه پس از آن که کین گانگ وزیر خارجه چین از حضور در انظار عمومی ناپدید شد، بار دیگر مسئولیت وزیر خارجه ای کشورش را برعهده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه چین عازم روسیه شد

وزیر خارجه چین عازم روسیه شد