مطالب مرتبط:
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 17:302023-08-29ورزشي

صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس

رییس جمعیت هلال احمر شمیرانات از صعود نجاتگر کوهنورد هلال احمر این شهرستان به قله آرارات، مرتفع ترین قله ترکیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شمیرانات، جمال شریفی رییس جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار کرد: رضا نصرالهی نجاتگر هلال احمر و مدرس کوهپیمایی، برف و یخ و جستجو نجات کوهستان فدراسیون کوهنوردی با تیم باشگاه سیمرغ جنوب به عنوان مربی و امدادگر تیم، روز پنجشنبه 2 شهریور 1402 توانست به مدت 3 روز به قله 5 هزار و 137 متری آرارات مرتفع ترین قله ترکیه و جزو مرتفع ترین قله های آتشفشانی قاره آسیا که در نقطه مرزی ترکیه، ارمنستان و ایران قرار گرفته است، صعود کند.

رضا نصرالهی نجاتگر هلال احمر درباره صعود خود گفت: برای صعود به این قله ابتدا روز یکشنبه 29 مردادماه وارد دوبایزید و پس از اسکان در هتل، روز دوشنبه وارد منطقه آرارات شدیم و کوهپیمای را شروع کردیم.

وی ادامه داد: سپس به محل کمپ اول رسیدیم و یک شب مانی را در ارتفاع 3 هزار و 200 متری تجربه کردیم؛ با شب مانی در محل کمپ و ایجاد هم هوایی در این ارتفاع در صبح روز بعد، سه شنبه به سمت محل کمپ دوم حرکت کردیم و با شب مانی در محل این کمپ و ایجاد هم هوایی برای صعود به قله آماده شدیم.

نجاتگر هلال احمر شمیراناتی بیان کرد: سپس در روز جمعه، ساعت 14 به کمپ دوم رسیدیم و پس از شب مانی در ارتفاع 4