مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 15:302023-09-20اقتصادي

خضریان: 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی با تکمیل زنجیره کاهش پیدا می کند


بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس در صورت تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی حدود 30 درصد ضایعات این محصولات کاهش پیدا می کند و ارزش افزوده زیادی به محصولات صنعت غذایی و کشاورزی می بخشد.

- سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس در صورت تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی حدود 30 درصد ضایعات این محصولات کاهش پیدا می کند و ارزش افزوده زیادی به محصولات صنعت غذایی و کشاورزی می بخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه درباره توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی برگزار شد؛ با وجود تولید قابل توجه محصولات کشاورزی در کشور، به دلیل نبود عدم توسعه صنایع تبدیلی متناسب با نیاز بخش کشاورزی، بخشی از محصولات به ضایعات تبدیل می شود.

وی توضیح داد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس در صورت تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی حدود 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی کاهش پیدا می کند و ارزش افزوده زیادی به محصولات صنعت غذایی و کشاورزی می بخشد.

علاوه بر این در قوانین کشور نظیر قانون افزایش بهره محصولات کشاورزی و قانون برنامه ششم توسعه نیز به صراحت آمده که دولت ها موظف به توانمندسازی بخش های غیر دولتی برای توسعه صنایع تبدیلی هستند اما وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت نتوانستند اقدامات لازم را در این حوزه را انجام ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خضریان: 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی با تکمیل زنجیره کاهش پیدا می کند

خضریان: 30 درصد ضایعات محصولات کشاورزی با تکمیل زنجیره کاهش پیدا می کند