مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-03سياسي

منافع مشترک و گذشت های متقابل مسیر همگرایی در آسیای مرکزی


به گفته کارشناس مسائل سیاسی منطقه، همگرایی واقعی در آسیای مرکزی بر مبنای منافع مشترک و گذشت های متقابل دولت های منطقه امکان پذیر است که هنوز چنین زمینه ای فراهم نشده است.

- خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه با توجه به نشست مشورتی قریب الوقوع سران آسیای مرکزی در شهر دوشنبه با حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل منطقه گفت وگو در مورد بررسی فرصت ها و مشکلات روند همگرایی در این منطقه داشته است.

فارس: در تاریخ 14-15 سپتامبر در شهر دوشنبه پنجمین نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی برگزار و ضمن آن تعدادی اسناد مهم که به تقویت روند همگرایی در منطقه کمک خواهد کرد، به امضا خواهد رسید.

به نظر شما آیا زمینه های واقعی برای همگرایی در آسیای مرکزی وجود دارد؟ اسوبعلی اف: به باور بنده همیشه زمینه برای همگرایی وجود دارد.

تجربه 5 سال اخیر حاکی از آن است که رفع موانع و محدودیت های مربوط به تردد بین کشورهای آسیای مرکزی منجر به بهبود قابل توجه فضای تعاملات تجاری و اقتصادی منطقه ای شده است.

بنابراین همگرایی اقتصادی قطعا گامی منطقی در جهت توسعه بیشتر این روند خواهد بود.

به صورت طبیعی به میزان تقویت همکاری و همگرایی در منطقه شاهد افزایش کمی و کیفی رایزنی های سیاسی بین مقامات عالی این کشورها نیز خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع مشترک و گذشت های متقابل مسیر همگرایی در آسیای مرکزی

منافع مشترک و گذشت های متقابل مسیر همگرایی در آسیای مرکزی