مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-19سياسي

«عشق آباد» میزبان همایش همکاری های آسیای مرکزی – کره جنوبی


شانزدهمین همایش همکاری های آسیای مرکزی و کره جنوبی ماه نوامبر امسال در عشق آباد و به ریاست ترکمنستان برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شانزدهمین همایش همکاری های آسیای مرکزی و کره جنوبی ماه نوامبر امسال در عشق آباد و به ریاست ترکمنستان برگزار می شود.

این موضوع در جریان مذاکرات سردار بردی محمداف و یون سوک یول رؤسای جمهور ترکمنستان و کره جنوبی در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، اعلام شد.

رییس جمهور ترکمنستان در این راستا، ابراز اطمینان کرد که نتایج همایش همکاری منطقه آسیای مرکزی و کره جنوبی به هماهنگی تلاش های مشترک با جمهوری سئول در اجرای پروژه های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه در سطح منطقه کمک خواهد کرد.

بردی محمداف در بخش دیگری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای کره ای خود با اطمینان گفت مذاکرات جاری به شناسایی راه های جدید برای توسعه روابط دوجانبه کمک و انگیزه موثری برای گسترش بیشتر آنها خواهد داشت.

دو طرف با تاکید بر اینکه ترکمنستان و کره جنوبی در حال حاضر نه تنها در قالب دوجانبه بلکه در چارچوب سازمان های بین المللی، به ویژه سازمان ملل، همکاری مثمر ثمری دارند با خرسندی به مشارکت سازنده ایجاد شده در حمایت از ابتکارات با هدف دستیابی به صلح پایدار و امنیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عشق آباد» میزبان همایش همکاری های آسیای مرکزی – کره جنوبی

«عشق آباد» میزبان همایش همکاری های آسیای مرکزی – کره جنوبی