مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:102023-08-23پزشكي

اهمیت توجه به احتمال مالاریا در بیماران تب دار


رییس اداره بیماری های منتقله ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد مالاریا، گفت: کادر درمان به احتمال مالاریا در تمامی بیماران تب دار توجه کنند.

- رییس اداره بیماری های منتقله ناقلین وزارت بهداشت عنوان کرد اهمیت توجه به احتمال مالاریا در بیماران تب دار رییس اداره بیماری های منتقله ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد مالاریا، گفت: کادر درمان به احتمال مالاریا در تمامی بیماران تب دار توجه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد رییسی در کنفرانس علمی یکروزه برنامه حدف مالاریا در ایران ، اظهار کرد: بارندگی های سیل آسا در استان های مجاور پاکستان و افزایش اقامت ایرانیان در نقاط صفر مرزی جنوب شرق کشور برای مبادلات سوخت ظرفیت انتقال مالاریا به ایران را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل مسافرت های شغلی به استان سیستان و بلوچستان نیز شاهد افزایش ابتلا در سایر استان ها هستیم، افزود: گزارش آخرین وضعیت مالاریا در سال 2022 نشان می دهد که 5 هزار و 677 مورد ابتلا به این بیماری در ایران ثبت شده است.

رییسی ادامه داد: موارد ابتلا به مالاریا در سال 1401 نسبت به سال 1400 در ایران 5 برابر شد، این در حالی است که در یک دهه اخیر این میزان از تعداد هزار و 300 مورد تجاوز نکرده بود و حتی در برخی سال ها کمتر از هزار مورد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت توجه به احتمال مالاریا در بیماران تب دار

اهمیت توجه به احتمال مالاریا در بیماران تب دار