مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 08:512023-09-11اقتصادي

اراضی حاصلخیز گیلان منتظر همت کشاورزان برای کشت دوم


100 هزار هکتار از اراضی مستعد شالیزاری گیلان با اقلیم و آب وهوای مناسب پیش رو منتظر همت بلند کشاورزانی است تا با کشت و پرورش محصولات و یا پرورش راتون علاوه برافزایش تولید در واحد سطح، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده - گیلان استانی کشاورزی است و اقلیم منحصربه فرد آن در کنار خاک زرخیز و همت بلند کشاورزانش موجب شده تا سه درصد سهم کشاورزی کشور را در این استان شاهد باشیم.

بنا بر آمارهای موجود، 30 درصد سهم اشتغال گیلان مربوط به کشاورزی است که عمده فعالیت کشاورزی در گیلان مربوط به برنج کاری، کشت چای، زیتون، ابریشم، کیوی و انواع مرکبات است.

حداقل 30 درصد برنج کشور در گیلان تولید می شود از بین عرصه های کشاورزی در استان گیلان، بیشترین سطح را اراضی شالی کاری به خود اختصاص می دهد.

گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالی کاری با بیش از 300 هزار بهره بردار زراعت دارد که می توان گفت حداقل 30 درصد برنج موردنیاز داخل را فراهم می کنند.

کشت دوم فرصتی برای افزایش بهره وری برنج در گیلان طبیعتاً افزایش سطح اراضی شالی کاری ممکن نیست و حتی سالانه بخشی از اراضی مستعد کشاورزی دچار آفت تغییر کاربری می شود اما اقدامات حمایتی و دولتی، همت مضاعف کشاورزان و برداشت 2 نوبتی برنج در سطح شالیزارهای آماده داشت، می تواند افزایش تولید برنج و بهره وری در و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراضی حاصلخیز گیلان منتظر همت کشاورزان برای کشت دوم

اراضی حاصلخیز گیلان منتظر همت کشاورزان برای کشت دوم