مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 11:012023-08-24اقتصادي

قیمت جدید برنج شمال اعلام شد + جدول (2 شهریور 1402)


جدیدترین لیست قیمت برنج شمال در ابتدای شهریور 1402 منتشر شد.

- جی پلاس؛ ایران نوشت: براساس آمارهای موجود، نیاز سالانه کشور ما به محصول برنج 3 میلیون تن است که هر ساله حدود 2 میلیون و 250 هزار تن از این محصول در سطح بیش از 600 هزار هکتار از اراضی داخل کشور تولید و مابقی کسری بین 750 تا یک میلیون از محل واردات از کشورهای دیگر تأمین می شود.

بنابراین سال گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و اقدامات حمایتی دولت، تولید برنج نسبت به سال ماقبل خود (1400) بیش از 25 درصد افزایش یافت که با وجود افزایش قیمت برنج داخلی، این محصول با رکود مواجه شد تا جایی که بخشی از برنج تولید داخل سال گذشته روی دست کشاورزان باقی ماند.

این در حالی است که اکنون عمده برنج کشور در استان های گیلان و مازندران تولید می شود، بنابراین بخشی از تولیدکنندگان برنج با مشکل جدی باقی ماندن برنج روی دست شان مواجه شده اند.

رییس هیأت مدیره انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار ایران درباره وضعیت بازار برنج داخلی و وارداتی گفت: بالا بودن میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته باعث افزایش تولید برنج در کشور و به دنبال آن کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال زراعی گذشته شده است همچنین سال گذشته میزان واردات برنج بیش از نیاز کشور بود، به طوری که بخشی برای تأمین ذخایر راهبردی انجام شده بود، اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت جدید برنج شمال اعلام شد + جدول (2 شهریور 1402)

قیمت جدید برنج شمال اعلام شد + جدول (2 شهریور 1402)