مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 10:452023-09-06سياسي

تجلی حرکت اصیل پیاده روی اربعین در گذر تاریخ


مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان گفت:پیاده روی اربعین در طول تاریخ فراز و نشیب های فراوانی داشته و پژوهشگران معتقدند راهپیمایی روز اربعین از زمان امامان شیعه رایج بوده است و سپس برخی علما این حرکت را احیا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، پیاده روی اربعین یکی از باشکوه ترین، پرشورترین و بزرگ ترین اجتماع انسانی قرن های اخیر است که زیباترین جلوه های ایثار، همدلی، گذشت، ایمان و انفاق در آن ترسیم می شود و در مسیر تبدیل شدن به تمدن نوین اسلامی و جهانی شدن قرار دارد.

پیاده روی اربعین حسینی، در سال های اخیر به پدیده منحصربه فردی تبدیل شده که جهانیان را مبهوت خود کرده است ولی خود در طول تاریخ فراز و نشیب های فراوانی داشته و پس از این ماجراها، امروزه این نمایش اقتدار جهان اسلام با بهترین و بیشترین امکانات به ما امانت رسیده تا گامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی برداریم.

با تداعی نام اربعین و این حماسه عظیم به یاد تصاویری می افتیم که در سال های اخیر مشاهده کرده ایم و شاید فکر کنیم این حرکت باشکوه همیشه به همین راحتی و با چنین امکاناتی و آسودگی انجام می شده اما زمانی که به کتاب تاریخ اسلام و شیعه نگاهی می اندازیم متوجه می شویم اولین حرکت اربعینی مربوط به همان سال واقعه کربلا و یا احتمالا سال بعد از آن بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی حرکت اصیل پیاده روی اربعین در گذر تاریخ

تجلی حرکت اصیل پیاده روی اربعین در گذر تاریخ