مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-14سياسي

مهمانی 8000 هزار نفری در دیار سلطان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سعید شفیعی ثابت: ارادت مردم به اهل بیت (ع) در هر قالبی چه توزیع نذری و جاروکشی یا هر کار دیگری به دلیل خلوص و الهی بودن آن بی ثمر نیست و برکت آن در زندگی بانیان آن هویداست ولی دیدن آن از نزدیک و شنیدن این عشق بازی لذتی دگر دارد.

امکان ندارد در ایام عزای پسر فاطمه (س) به حریم آقا سید جلال الدین اشرف (ع) قدم بگذاری و در این حال و هوا، عزادار بهترین های عالم نشوی، درودیوار این دیار فریاد زائرانی را سر می دهد که از زیارت کربلا و حرم امام رضا (ع) جامانده و حرمی را برای زیارت و درد و دل کردن با امام حسن (ع) نمی یابند و خود را به آستان سلطان می رسانند و در این شهر به دنبال رفع دل تنگی خود می شوند.

در یک سنت 22 ساله مردم آستانه اشرفیه در روز 28 صفر با پخت و توزیع غذای نذری از زائران و سوگواران پذیرایی کرده و هر طور شده حتی به اندازه یک اهدای بسته ای نمک خود را سهیم می کنند و در کنار رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به پخت هشت هزار غذا می پردازند.

بر اساس سنت چندین ساله طبخ غذا در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در جوار حرم مطهر شهدای آستانه اشرفیه انجام و در روز 28 صفر در بین زائرین و عزاداران رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمانی 8000 هزار نفری در دیار سلطان

مهمانی 8000 هزار نفری در دیار سلطان