مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 17:152023-09-04بين الملل

آینده مبهم اروپا در سایه جنگ اوکراین و خیزش آفریقا


تأثیرات خیزش کشورهای آفریقایی در برابر استعمار نوین فرانسه و تمایل عراق به متنوع کردن منابع تسلیحاتی خود از مهم ترین محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: بعد از کودتاهای اخیر در قاره آفریقا و مشخصاً کودتا در نیجر و گابن که هر دو از کشورهای تحت استعمار فرانسه در گذشته به شمار می روند، توجه تحلیلگران به این نکته جلب شده است که با وجود اعلام استقلال کشورهای آفریقایی، فرانسه با لباس جدید و از راهی جدید برای خریدن سران این کشورها و استعمار نوین آنها وارد عمل شده است.

روزنامه رأی الیوم در خصوص کودتا در کشورهای آفریقایی نوشت: با وجود آنکه سالیان سال است که کشورهای آفریقایی استقلال خود را از فرانسه اعلام کرده اند اما پاریس توانست از راه دیگری وارد شده و با لباس جدیدی این کشورها را مجدداً در یوغ استعماری خود گرفتار کند.

فرانسه با دادن رشوه و باج و حمایت های سیاسی از رهبران کشورهای آفریقایی یک شبکه منافع مشترک با آنها ایجاد کرد.

با وجود آنکه در این کشورها انتخابات برگزار شده و یک نظام سیاسی منتخب بر آنها حکم رانی می کند اما در نهایت رییس جمهوری اوضاع کشور را در دست دارد که جانشین فرانسه بوده و در مقابل باز کردن راه برای غارت منابع ملی این کشورها، بارها و بارها انتخاب شده و در منصب خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده مبهم اروپا در سایه جنگ اوکراین و خیزش آفریقا

آینده مبهم اروپا در سایه جنگ اوکراین و خیزش آفریقا