مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:012023-09-12سياسي

ورود 27 هزار زائر افغانستانی به ایران


علی فخاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در روزهای منتهی به دهه پایانی صفر، تعداد 27 هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند و کار استقبال و پذیرایی از این زوار حسینی در سال 1402 پایان یافت.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد زائر حسینی از ششم تا بیستم شهریورماه وارد کشور شدند و در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، مورد استقبال قرار گرفتند.

وی ادامه داد: زائران حسینی از مناطق مختلف افغانستان نظیر هرات، کابل، مزارشریف، قندهار، بامیان، هلمند، دایکندی، غور، پروان، قندوز و ارزگان بودند که از طریق ایران به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

فخاری بیان کرد: پایانه مرزی دوغارون و شهرستان تایباد از ماه ها قبل از اربعین، آماده پذیرایی و استقبال از زائران افغانستانی شده بودند و بیش از 20 نهاد مردمی، دولتی و نظامی در این امر فعالیت داشتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: تعداد هشت غرفه در حسینیه شهید سلیمانی به زوار خدماتی مانند درمان، پذیرایی با سه وعده غذایی، سرگرمی کودکان، امداد و نجات، پاسخگویی به سوالات شرعی، امانات و توزیع سیمکارت ارائه می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 27 هزار زائر افغانستانی به ایران

ورود 27 هزار زائر افغانستانی به ایران