مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:212023-08-28اقتصادي

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 2 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال و بختیاری


اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف سازمان منابع طبیعی استان حفظ، توسعه، احیا و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است، گفت: یکی از ظرفیت های مرتبط با ماده 3 استفاده از منابع و عرصه های ملی است که به عنوان جنگل کاری اقتصادی می توان از آن استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه طبق این ماده افراد می توانند طی قراردادی با سازمان منابع طبیعی استان به عنوان مجری از اراضی ملی در راستای کاشت گیاهان دارویی و جنگل کاری بهرمند شود، افزود: این کار با هدف حفظ پوشش گیاهی و عرصه های ملی انجام می شود.

وی بیان کرد: از طریق کاشت گیاهان دارویی اعم از کرفس، موسیر و انواع گیاهان مرتعی افراد می توانند علاوه بر فعالیت اقتصادی، سیاست های سازمان منابع طبیعی را نیز تقویت کنند.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 33 قطعه از اراضی ملی به میزان یک هزار و 902 هکتار در طرح های کاشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی در قالب ماده 3 مورد استفاده قرار گرفته است، یادآور شد: همچنین 12 قطعه از اراضی ملی در راستای مدیریت طرح های مرتع داری به میزان هشت هزار و 400 هکتار در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 2 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال و بختیاری

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 2 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال و بختیاری