مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 07:502023-09-18اقتصادي

امسال تالاب های اقماری حوضه دریاچه ارومیه احیا می شود


استاندار آذربایجان غربی احیای دریاچه ارومیه را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با اهتمام دولت و دستگاه های متولی، امسال شاهد احیای تالاب های اقماری حوضه دریاچه ارومیه بودیم.

- ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی احیای دریاچه ارومیه را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با اهتمام دولت و دستگاه های متولی، امسال شاهد احیای تالاب های اقماری حوضه دریاچه ارومیه بودیم.

محمدصادق معتمدیان در برنامه اولدوز صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در ادامه، احیای دریاچه ارومیه را دغدغه ملی دانسته و افزود: تغییرات اقلیمی، افزایش دما، کاهش بارندگی و مصرف بی رویه آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طول چند دهه اخیر، از جمله دلایل اصلی بروز وضعیت کنونی این دریاچه است.

معتمدیان همچنین به توسعه 140 هزار هکتاری بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه در طول دو دهه اخیر اشاره کرده و یادآور شد: افزایش یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعبی مصرف آب در حوزه کشاورزی، تغییر الگوی کشت عملیاتی را در حوضه دریاچه ارومیه، بیش از پیش ضروری ساخته است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت همراهی مردم در احیای دریاچه ارومیه، افزود: 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف شده و 57 درصد از این مقدار (حدود 2 میلیارد مترمکعب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال تالاب های اقماری حوضه دریاچه ارومیه احیا می شود

امسال تالاب های اقماری حوضه دریاچه ارومیه احیا می شود