مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 07:072023-09-20اقتصادي

پاسخی که مسافران به مهربانی پارک ملی گلستان می دهند!


پارک ملی گلستان، بزرگ ترین پارک طبیعی ایران و از جاهای دیدنی شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است که 44 درصد از مساحت این پارک در حوزه استحفاظی استان قرار دارد.

- این پارک ملی به لحاظ تنوع زیست محیطی با بسیاری از کشورهای اروپایی رقابت می کند و به عنوان قدیمی ترین پارک ملی ایران، نیمی از پستانداران کشور را در خود جای داده است.

ضمن اینکه پارک ملی گلستان از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

امکان بر پایی اردو، محل های اقامت، شانس تماشای حیات وحش، زیبایی های طبیعی، آبشارها و دریاچه ها از جمله جذابیت ها و تسهیلات پارک ملی هستند اما متاسفانه بی مهری مسافران به این پارک سبب شده علاوه بر اینکه در حال حاضر چهره زیبایی نداشته باشد موجب ایجاد مخاطرات زیستی برای گونه های مختلف موجود در این پارک شده است.

گیاهانی که جای خود را به تلی از خاکستر داده اند یکی از فعالان زیست محیطی در گفت و گو با ایسنا، گفت: پارک ملی گلستان یکی از زیباترین مناطق زیستی کشور به شمار می آید اما در حال حاضر اگر بخواهید در این پارک جای تمیزی برای نشستن پیدا کنید، به راحتی امکان پذیر نیست.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مسافران نکات زیست محیطی را رعایت نمی کنند و وجود این همه زباله رها شده در پارک غیرقابل تصور است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخی که مسافران به مهربانی پارک ملی گلستان می دهند!

پاسخی که مسافران به مهربانی پارک ملی گلستان می دهند!