مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-03سياسي

بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه هستند


مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال 1400 تا شهریور 1402، 914 نفر از اتباع ایرانی که در دیگر کشورها زندانی بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طی چند سال اخیر پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی در دیگر کشورها از جمله اولویت های جدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه کنسولی و رایزنی های دیپلماتیک بوده است؛ چنان که در این چارچوب و در مدت اخیر شاهد انتشار اخبار قابل توجهی از آزادی زندانیان ایرانی در خارج از کشور و یا استراد آن ها به داخل کشور برای گذراندن دوران محکومیت شان بوده ایم.

در این راستا می توان به آزادی سه زندانی ایرانی در قطر در اواخر هفته گذشته و یا آزادی 6 صیاد بلوچ از کشور آفریقایی سیشل در اوسط هفته گذشته اشاره کرد.

به منظور بررسی اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در این حوزه و همچنین آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در خارج از کشور گفت وگویی را با علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام داده ایم.

وی در این مصاحبه که متن آن به شرح زیر است، با بیان این که از ابتدای سال 1400 تا شهریور 1402، 914 نفر از اتباع ایرانی که در دیگر کشورها زندانی بودند، آزاد و یا به کشور منتقل شده اند، گفت: یشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه به سر می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه هستند

بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه هستند