مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:352023-08-26اجتماعي

قصه کوله ها؛ نذر حال خوب برادر شد


کاروان دانشجویی دانشگاه تهران را که از جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران عازم پیاده روی اربعین شدند، بدرقه کردم و در لحظه لحظه حضور حسینی آن ها همراه بودم، - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ هر سال خبرهای ضد و نقیضی به گوش می رسد.

یکی می گوید هفت، دیگری ده، فرمان دار کربلا اعلامیه می دهد که دوازده، و البته محلی ها باور ندارند به کم تر از پانزده! اما دوازده میلیون زائر شیعه! همه و همه در دو شبانه روز! شب اربعین را سعی می کنند در کربلا باشند؛ روز اربعین محشر به پا می کنند و شام اربعین می مانند و فردایش ناگهان شهر خالی می شود، دوازده میلیون زائر، بی هیچ امکاناتی، با لباس های خاکی، شب و روز را در شهر سپری می کنند، نه هتلی هست نه اگر هم مسافرخانه ای باشد، این ظرفیت را دارد که انبوه زائران حسین (ع) را در خودش ببیند.

امروز از کاروان دانشجویی دانشگاه تهران که جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران عازم پیاده روی اربعین می شوند، بدرقه کردم و در لحظه لحظه حضور حسینی آن ها همراه بودم.

از بدو ورود به دانشگاه حال و هوای حسینی از درختان تا کوله های دختر ها، پسر ها و زوج هایی که دست در دست هم در مسیر مزار شهدا می رفتند را می شد دید.

از سمت در ورودی خیابان قدس به سمت مسجد رفتم، در دید اول چایخانه ای است که عطر و بوی حسینی همراه آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه کوله ها؛ نذر حال خوب برادر شد

قصه کوله ها؛ نذر حال خوب برادر شد