مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-23اقتصادي

بررسی وضعیت مدیریت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کمیسیون اصل نود مجلس


موضوع بازگشت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به بیت المال، وضعیت مدیریت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و آخرین وضعیت رصدخانه کشاورزی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

- علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه کمیسیون اصل نود با وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از معاونان این وزارتخانه و رییس شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: موضوع بازگشت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به بیت المال، وضعیت مدیریت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و آخرین وضعیت رصدخانه کشاورزی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بخش های مختلف کشور از جمله وزارت جهاد کشاورزی پیش از حذف ارز ترجیحی سفارش هایی را جهت نیازهای قانونی خود در بانک مرکزی ثبت و معادل آنها ارز دریافت کرده بودند و آنها را وارد کشور کرده و پس از آن نرخ ارز ترجیحی تغییر کرد و نهاده هایی که با ارز ترجیحی وارد شده بودند، بدون ارز ترجیحی محاسبه و در بازار عرضه شدند و لازم است این مابه التفاوت محاسبه و به بیت المال بازگردانده شود.

خضریان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی و با پیگیری مستمر کمیسیون اصل نود تاکنون سه هزار و 800 میلیارد تومان توسط بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی از محل مابه التفاوت ارز ترجیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت مدیریت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کمیسیون اصل نود مجلس

بررسی وضعیت مدیریت ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کمیسیون اصل نود مجلس