مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-12اقتصادي

مصرف کود شیمیایی در گلستان بالاتر از متوسط کشور


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: متوسط مصرف کود کشور 170 کیلو گرم در هر هکتار است و گلستان در مصرف کود در زارعت گندم، جو، کلزا و چغندرقند به عدد 300 تا 350 کیلو گرم در هکتار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیایی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: حدود 10 کود تکلیفی و 54 کود غیرتکلیفی داریم که کودهای غیرتکلیفی شامل یارانه نمی شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به این که همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی در گرگان برگزار شد، افزود: 64 نوع کود در سبد شرکت خدمات حمایتی قرار می گیرد.

وی با بیان این که در دهه 90 متوسط مصرف کود کشور 119 کیلوگرم و هم اکنون 170 کیلوگرم است، گفت: در حال حاضر استان گلستان در مصرف کود در زارعت گندم، جو، کلزا و چغندرقند به عدد 300 تا 350 کیلوگرم رسیده است.

ضیایی یادآور شد: سعی داریم مصرف کود برای همه زراعت و باغات در هر یک هکتار به 400 کیلوگرم برسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهارکرد: با پیگیری های انجام شده به تمام محصولات زارعی در الگوی کشت استان کود یارانه ای تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد گندم کشور توسط استان گلستان تولید می شود، افزود: 6 درصد نهاده های کشور توسط استان تهیه می شود که سعی می کنیم این رقم را در سال جاری به هشت درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کود شیمیایی در گلستان بالاتر از متوسط کشور

مصرف کود شیمیایی در گلستان بالاتر از متوسط کشور