مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:302023-09-09اجتماعي

دانش آموز روشندل خراسان رضوی بر سکوی سوم جهان ایستاد


سید علیرضا سید موسوی دانش آموز روشندل خراسان رضوی در بخش دیداری مسابقه UCMAS  با حضور بیش از 80  کشور، مقام سوم جهان را کسب کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی سید علیرضا سید موسوی دانش آموز روشندل خراسان رضوی در بخش دیداری مسابقه UCMAS  با حضور بیش از 80  کشور، مقام سوم جهان را کسب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی این مسابقات در دو بخش دیداری و فلش کارت در سطح جهان با حضور دانش آموزان از بیش از 80 کشور جهان برگزار شد و سید علیرضا سید موسوی تنها دانش آموز شرکت کننده نابینا از کشور ایران بود که توانست در این مسابقات در رقابتی تنگاتنگ مقام سوم در سطح Higher B (G) را از آن خود نماید.

امیر عباس سلیمانی و سید حسن سید موسوی دو دانش آموز نابینای دیگر علیرغم جواز حضور در مسابقات جهانی به دلیل فشردگی دروس مدرسه و نیاز به ممارست فراوان، از شرکت در این مسابقات انصراف دادند.

سید علیرضا سید موسوی دارنده مقام سوم جهان و دانش آموز پایه نهم دبیرستان نابینایان امید مشهد درباره مسابقات می گوید: مسابقات UCMAS (Universal Concept of Mental Arithmetic System) در سال 1993، در کشور مالزی توسط پروفسور دینو ایجاد شد که از سال 1391 این مسابقات توسط موسسه نواندیشان پرتو راه ابریشم در ایران و از سال 1394 به همت خانه ریاضیات نیشابور در سه سطح استانی، کشوری و جهانی برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموز روشندل خراسان رضوی بر سکوی سوم جهان ایستاد

دانش آموز روشندل خراسان رضوی بر سکوی سوم جهان ایستاد