مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-04اقتصادي

لزوم تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی


رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه پیشنهاد تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی را به معاون اول رییس جمهور ارائه کردیم، گفت: ظرفیت تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یحیی آل اسحاق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست تعامل اقتصاد و رسانه، نقش و کارکرد رسانه در توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، آینده نگری روابط ایران و عراق و ابعاد دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی هنر استفاده از ابزار اقتصادی در جهت منافع سیاسی و چگونگی استفاده از ابزار سیاسی در جهت اقتصاد کشور است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: مطالعات نشان داده است دیپلماسی اقتصادی رابطه مستقیم بین روابط استراتژی تجاری اقتصادی با توسعه و امنیت کشورها دارد به طوری که در کشورهای توسعه یافته درآمد حاصل آنها از بازرگانی به تولید ناخالص داخلی 80 درصد به بالا و در کشورهای در حال توسعه حدود 50 درصد و در کشورهای عقب افتاده بین 20 تا 30 درصد است.

آل اسحاق ادامه داد: بنابراین نحوه حضور در روابط اقتصادی دنیا نقش مؤثری در حوزه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی دارد و بنابراین لازم است بررسی شود که از بعد انقلاب جایگاه ما در این حوزه چگونه بوده است که متأسفانه در این حوزه یعنی جایگاه ما در دیپلماسی اقتصادی آن چیزی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی

لزوم تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی