مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-06سياسي

پیاده رَوی اربعین؛ اَبَر رویداد حوزه سفر


ابر رویداد پیاده روی اربعین از جمله رویدادهای بزرگ و مهم در حوزه سفر است که در راستای باورها و اعتقادات دینی، هر ساله با حضور میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان در سرزمین کربلا به وقوع می پیوندد -  فرنگیس محمدی*   اربعین ابر رویداد فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی دوران معاصر و در طول تاریخ است.

پیاده روی اربعین و حضور باشکوه جمع کثیری از مسلمانان از سراسر جهان توانسته است مسیر جدیدی در توسعه و تعاملات بینافرهنگی و اجتماعی در دنیای معاصر باز کند.

از این رو می توان با ایجاد تصویر ذهنی از حضور میلیون ها نفر در مسیر پیاده روی اربعین و نیز حضور در بارگاه مطهر حضرت اباعبدالله (ع) را کلید موفقیت و دروازه ورود به سایر اقدامات سیاسی و اقتصادی دانست.

دین و مذهب همواره موجد تاثیرات عمیق، کنش های پایدار انسانی و توسعه جوامع بشری بوده است و بشر از همان آغازین خلقت در پی شناخت و آگاهی و کشف ناشناخته ها و سیر در آفاق و انفس برای شناخت خود و شناخت خالق و درک کمال و هستی در سرزمین های مختلف بوده است و این مبنا و شروعی برای سفرهای دینی و مذهبی بود که پایه و اساس سیر و سیاحت دینی را شکل داده است.

  باورها و اعتقادات دینی همواره سرچشمه ایجاد فرهنگ های گوناگون در جهان بوده و تا به امروز سیروسفر را در جهان تحت تأثیر خود قرار داده است و انسان در راس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده رَوی اربعین؛ اَبَر رویداد حوزه سفر

پیاده رَوی اربعین؛ اَبَر رویداد حوزه سفر