مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-11بين الملل

عربستان: ریاض به جمع 15 اقتصاد قوی دنیا خواهد پیوست


وزیر انرژی عربستان گفت که توسعه در عربستان در مسیر درستی در جهت دستیابی به هدف خود یعنی تبدیل شدن اقتصاد این کشور به یکی از 15 اقتصاد بزرگ جهان تا رسیدن به سال چشم انداز 2030 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عکاظ، وزیر انرژی عربستان از پیشرفت های حاصل شده برای اقتصاد عربستان در چارچوب گروه 20 تمجید کرد و  گفت عربستان رتبه خود را در بین کشورهای گروه بیست از 18 به 16 از نظر تولید ناخالص داخلی ارتقا داد.

عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز در اظهاراتی به مناسبت شرکت عربستان سعودی در اجلاس سران گروه 20 در هند، گفت این پیشرفت(ارتقای رتبه) تأیید می کند که توسعه در عربستان در مسیر درستی در جهت دستیابی به هدف خود یعنی تبدیل شدن اقتصاد این کشور به یکی از 15 اقتصاد بزرگ جهان تا رسیدن به سال چشم انداز 2030 است و از همین رو ریاض مایل به افزایش و فعال کردن مشارکت خود در اجلاس سران گروه 20 است.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: ریاض به دنبال عضویت فعال در بسیاری از سازمان ها و ابتکارهای بین المللی از جمله ابتکار ماموریت نوآوری ، نشست وزارتی انرژی پاک، مجمع بی طرفی کربن برای تولیدکنندگان، ابتکار جهانی متان و ابتکار کاهش سوخت گاز مرتبط با تولید نفت تا سال 2030،  تعهد جهانی متان و انجمن آزمایشی جذب و ذخیره سازی کربن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان: ریاض به جمع 15 اقتصاد قوی دنیا خواهد پیوست

عربستان: ریاض به جمع 15 اقتصاد قوی دنیا خواهد پیوست