مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:502023-09-12فرهنگي

روز سینما را تبریک می گویم اما...


محمود گبرلو که رییس اسبق انجمن منتقدان سینمای ایران بوده و سردبیری و اجرای برنامه سینمایی هفت در تلویزیون را نیز برعهده داشته است، در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری ایسنا گذاشته، - محمود گبرلو که رییس اسبق انجمن منتقدان سینمای ایران بوده و سردبیری و اجرای برنامه سینمایی هفت در تلویزیون را نیز برعهده داشته است، در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری ایسنا گذاشته، وضعیت سینما در روز ملی سینمای ایران را بررسی کرده است.

گبرلو در این یادداشت آورده است: در روز ملی سینما (در ایران 21 شهریور است) باید شادی و خوشی را میان سینماگران دید و مسئولین به بیان عملکرد درخشان خود بپردازند اما نه مسئولین حرکتی انجام دادند و نه سینماگران حال خوبی دارند! بزرگترین ظلم و خیانت این است؛ پس از گذشت چهل و اندی سال از عمر سینمای انقلاب اسلامی، افسردگی و ناامیدی بر فیلمسازان ایران، چه انقلابی و چه غیرانقلابی حاکم باشد.

نمی توان کتمان کرد هر دو گروه به وضعیت امروز سینمای ایران دلخوش و امیدوار نیستند؛ حتی یک مصاحبه یا یادداشت از یک فیلم ساز ندیدم که از فضا و شرایط موجود دلخوش باشد و سخنی مثبت گفته باشد.

هرچند ادعا می شود شبانه روز در تلاش برای گسترش سینمای پس از انقلاب اسلامی هستند و در تعهد و اعتقاد مسئولین هم شکی نیست _ و مگر امکان دارد امث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز سینما را تبریک می گویم اما...

روز سینما را تبریک می گویم اما...