مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 09:512023-08-27سياسي

گره گشایی در خانه دوست


استان اصفهان از نظر تعداد با داشتن 5473 باب مسجد پس از آذربایجان شرقی با حدود 7500 باب مسجد و خراسان رضوی با داشتن حدود 6500 باب مسجد، رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد.

اما به گفته حجت الاسلام محمد محمدی مدیر روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان سرانه مسجد در شهرستان اصفهان با وجود 1607 باب مسجد، جوابگوی جمعیت بیش از 4 میلیونی این شهرستان نبوده و به ازای هر 2500 نفر تنها یک مسجد وجود دارد و توزیع مساجد بیشتر در مرکز شهر است و در اطراف شهر اصفهان و شهرک های تازه تاسیس مثل بهارستان، سپاهان شهر و شهید کشوری این سرانه تا مرز 10 هزار نفر می رسد.

وی این نکته را هم اضافه می کند که در استان اصفهان، با توجه به جمعیت کمتر شهرستان ها، سرانه مسجد بهتر است و با حدود 6 میلیون جمعیت، هر مسجد برای هزار نفر است که شاید این آمار در کشور بی نظیر باشد.

نمایش شکوه فرهنگ و تمدن اسلامی ایران در مساجد اصفهان شهر گنبد های فیروزه ای را گرچه به میدان نقش جهان می شناسند، یا به سی و سه پل، پل خواجو یا کاخ عالی قاپو ، اما این شهرتماشایی، گنجینه هایی از هنر و معماری ایران و سیر تحول در فرهنگ و تمدن اسلامی ایران را در خود جای داده که گواه اصالت ، معنویت و هویت اهالی این دیار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره گشایی در خانه دوست

گره گشایی در خانه دوست