مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 16:152023-09-11فرهنگي

نمایش مذهبی تِملیخای جِنّی در آستارا به روی صحنه رفت


به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) و دهه آخر ماه صفر، نمایش مذهبی تِملیخای جنّی کاری از گروه نمایش فارابی با هنرنمایی هنرمندان و استقبال خوب مردم شهرستان مرزی آستارا به روی صحنه رفت.

- ایسنا/گیلان به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) و دهه آخر ماه صفر، نمایش مذهبی تِملیخای جنّی کاری از گروه نمایش فارابی با هنرنمایی هنرمندان و استقبال خوب مردم شهرستان مرزی آستارا به روی صحنه رفت.

نمایش مذهبی تِملیخای جنّی(رسم عاشقی) به نویسندگی محمدرضا آزادفرد، تهیه کنندگی خلیل خوبکار و کارگردانی سعادت قاضی پور با بازی ابراهیم جنگجو و مژده وصالی است که با استقبال خوب دوستداران هنر نمایش شهرستان آستارا مواجه شده است.

سعادت قاضی پور، بازنویس متن و کارگردان این نمایش در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نمایش تِملیخای جِنّی روایتی متفاوت و شنیدنی از داستان جنایت نفوس شیطانی چون شمر در واقعه کربلا است که از زبان جنّی نفرین شده به نام تملیخا بازگو می شود، اظهار کرد: هنرمند باید دغدغه فرهنگ آیینی و مذهبی داشته باشد و تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) وظیفه ای است که بر گردن مجموعه اهالی فرهنگ و هنر است.

وی ابراهیم جنگجو و مژده وصالی را بازیگران این نمایش دانست و افزود: رامین سفالی، شایان گل محمدی، عباس صفری، نوشین اورنگ و امید شهیدی نقش های پرده(سایه) ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مذهبی تِملیخای جِنّی در آستارا به روی صحنه رفت

نمایش مذهبی تِملیخای جِنّی در آستارا به روی صحنه رفت