مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-26سياسي

عضویت در بریکس نشان دهنده شکست سیاست انزوای ایران است


نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضویت ایران در بریکس را نشان دهنده شکست سیاست انزوای ایران دانسته و تاکید کردند که ایران سد فشارهای پیدا و پنهان آمریکا را شکسته و تبدیل به بازیگر مهم جهانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهبران ائتلاف بریکس در پایان نشست خود در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، عضویت هفت کشور جدید از جمله ایران را تایید کردند.

به گفته رییس جمهور آفریقای جنوبی، پذیرش اعضای جدید در بریکس این گروه قدرت های اقتصادی نوظهور اولین مرحله از روند توسعه آن است.

سران بریکس یکی از ائتلاف های جهانی است که نقش موثری در توسعه و ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری در بخش قابل توجهی از جهان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور نیز در بازگشت از سفر به آفریقای جنوبی به منظور شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست گروه بریکس گفت: بریکس یکی از ائتلاف های مهم جهانی است که نقش موثری در توسعه و ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری در بخش قابل توجهی از جهان دارد.

وی درباره روند عضویت ایران در بریکس گفت: موضوع ارتباط با بریکس از سال گذشته و با شرکت بنده در نشست مجازی این گروه به میزبانی چین آغاز و درخواست عضویت ایران در این گروه مطرح شد و پس از وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با شرکت در جلسات مرتبط موضوع را دنبال کردند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت در بریکس نشان دهنده شکست سیاست انزوای ایران است

عضویت در بریکس نشان دهنده شکست سیاست انزوای ایران است