مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 17:102023-08-28اقتصادي

تجهیرات ایرانی با کالاهای آمریکایی رقابت می کند


جلیل سالاری، معاون وزیر نفت اعلام کرد: در گذشته ایران یکی از واردکنندگان دستگاه کمپرسور به حساب می آمد اما امروز با بومی سازی و صادرات این دستگاه رقیب کالاهای آمریکایی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، امروز (دوشنبه، 6 شهریورماه) آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی ساخت ایران به همت یک شرکت دانش بنیان کمپرسورسازی برگزار شد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، علی زیار، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از مدیران محلی شهر قدس نیز در این مراسم حضور داشتند.

جلیل سالاری در این نشست بیان کرد: دیدگاه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی به ویژه در بخش جلوگیری از خام فروشی و الگوهای مصرف و فرآورش نفت خام استفاده از ظرفیت های داخلی است.

وی ادامه داد: بنابراین ورود به حوزه فراسرزمینی الزام آور و نفت خام ایران به پالایشگاه های فراسرزمینی ارسال و پس از فرآورش به بازارهای بین المللی عرضه شد.

سالاری توضیح داد: حال در چارچوب تحقق چنین هدفی رونمایی از این کمپرسور اولین اقدام به حساب می آید و امکان حضور پررنگ تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیرات ایرانی با کالاهای آمریکایی رقابت می کند

تجهیرات ایرانی با کالاهای آمریکایی رقابت می کند