مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 18:002023-09-22اقتصادي

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران است


تبریز سبقه ای تاریخی در حوزه صنعت، به خصوص صنعت فرش دارد و در حال حاضر 40 درصد از صادرات کل کشور را محصولات تبریزی تشکیل می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار  امروز در دیدار با شو چی سونگ، وزیرمختار و رایزن تجاری سفارت چین در ایران اظهار کرد: تبریز از قطب های صنعتی ایران بوده و صنایع مهمی همچون تراکتورسازی، ماشین سازی، صنایع غذایی و صنعت فرش  جایگاه ویژه ای به این شهر داده است، به طوری که 40 درصد از صادرات ایران را محصولات تبریزی تشکیل می دهد.

وی افزود: یک هزار شرکت فعال صنعتی در حریم شهر تبریز فعالیت دارند و از لحاظ تاریخی نیز این شهر پنج بار پایتخت حکومت های مختلف بوده و آثار تاریخی بی نظیری همچون بازار تبریز، مقبره الشعرا و مجموعه های تاریخی دیگر در این شهر حفظ ونگهداری می شوند.

هوشیار با اشاره به جایگاه علمی تبریز در ایران و منطقه گفت: تبریز شهری دانشگاهی با 100 هزار دانشجوی داخلی و خارجی است که ظرفیت خوبی برای توسعه مباحث علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شهری، تبریز یکی از شهرهای مترقی ایران به خصوص در حوزه زیست محیطی است که از ابتدای سال تا به امروز بر اساس آمارهای موجود سازمان محیط زیست، پاکترین شهر ایران معرفی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران است

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران است