رسانه ها چگونه به امنیت غذایی کمک می کنندرسانه ها در صورتی که به درستی استفاده شود ظرفیت زیادی برای کمک به امنیت غذایی کشور دارد اما تا حدودی مغفول مانده است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رسانه ها در کشور ظرفیتی دارند که اگر بخش کشاورزی از این ابزار ارتباطی به درستی استفاده کند می تواند در تحقق امنیت غذایی سالها جلو بیفتد، اقدامی که در کشورهای دیگر از سالها پیش آغاز شده و بهره برداری می کنند. نقش رسانه در زمینه آگاهی دهی، افزایش مهارت کشاورزان، تغییر رفتار و عادات، پیش بینی از زمانهای کاشت و برداشت، بازاریابی، تجارت و پیدا کردن شغل و غیره باشد. رسانه ها از هر نوعش جمعی یا مجازی می تواند در دنیای امروز که تامین غذا با چالشهای زیادی همراه شده به دولت ها در افزایش ضریب خوداتکایی کمک کند، تولید و تامین غذا در جهان به دلیل شرایط آب وهوایی، گرم شدن کره زمین، خشکسالی ها، جنگ ها و محدودیت های صادراتی نسبت به گذشته بسیار سخت شده و طبق اعلام سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد آینده روشنی هم در پیش نیست. در 40 سال آینده 90 درصد تامین غذای جهان متکی به تحقیق و پژوهش خواهد بود که رسانه ها هم در ترویج این علوم می تواند پیام رسان باشد. در گزارش زیر زمینه هایی که رسانه ها می تواند به کمک بخش کشاورزی بیاید را بررسی می کنیم. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |