مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-09اقتصادي

خرید تضمینی گندم در فارس از یک میلیون تن عبور کرد


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: با اجرای برخی سیاست ها و برنامه ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، میزان خرید گندم در فارس به یک میلیون و سه هزار تن رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهدی جمالی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت غذایی و تامین غذا، مهم ترین کالای راهبردی در دنیا، گندم است، گفت: با اجرای برخی سیاست ها و برنامه ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی این استان، میزان خرید گندم در فارس به یک میلیون و سه هزار تن رسیده است.

   وی با اشاره به اینکه بارش های نسبتا مناسب و اقدامات خوب توام سازمان جهاد کشاورزی باعث شده تا پس از 13 سال رکورد خرید گندم در استان فارس فراتر از یک میلیون تن باشد، اظهار کرد: طرح کشت قراردادی گندم و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از جمله اقدامات موثر در افزایش تولید گندم در استان فارس بوده است.

  مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان اینکه نیاز کشور به گندم سالانه عددی بین 11 تا 13 میلیون تن است، ابراز کرد:  امسال تا کنون 10 میلیون و 400 هزار تن گندم در کل کشور تحویل دولت شده است که حدود 10 درصد از آن مربوط به استان فارس است.

میزان مصرف گندم در این استان سالانه 600 تا 650 هزار تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید تضمینی گندم در فارس از یک میلیون تن عبور کرد

خرید تضمینی گندم در فارس از یک میلیون تن عبور کرد