مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-29سياسي

تراز بودجه فرهنگی در کشور رشد کرده است


در دوره جدید تراز اقتصاد فرهنگ و هنر رشد کم نظیری داشته و سهم افزایش 20 درصدی بودجه های فرهنگی کشور نیز در هر سال پیش بینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هشتصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

اسماعیلی در ابتدای این نشست با گرامیداشت هفته دولت و مقام شهدای دولت رجایی و باهنر، گفت: وعده حمایت دولت و وزارت فرهنگ از برنامه های مصوب فرهنگی استان های دارای سند بُرِش فرهنگی محقق شده و تخصیص منابع مالی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور به این موضوع اتفاق مهمی دانست که در دولت جدید رخ داده است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گفت: در حال حاضر با افزودن رایزن های فرهنگی در کشورهایی مانند الجزایر و تونس در مسیر گسترش دیپلماسی فرهنگی هستیم و با تأسیس شبکه اعزام مبلغان فرهنگی گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: به بخشی از این گام های مهم در تدوین برنامه هفتم توسعه اشاره شده و امیدواریم پس از تصویب نهایی این برنامه از سوی شورای نگهبان شاهد رشد کم نظیری در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر کشور باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز بودجه فرهنگی در کشور رشد کرده است

تراز بودجه فرهنگی در کشور رشد کرده است