مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 07:252023-09-09اقتصادي

یارانه دارو مثل نان نیست که همه بخورند/ راهکار کاهش پرداختی مردم


عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در واکنش به تغییر مسیر پرداخت یارانه دارو، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، به ابعاد مختلف این تصمیم اشاره کرد.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که دولت برای مدل پرداخت یارانه دارو تصمیم گیری می کند، گفت: بعضاً صحبت هایی می شود که مردم عادی درست متوجه نمی شوند و مسئولان هم اگر هدفشان این است که به مردم و سبد خانوار کمک کنند؛ باید بدانند دقیقاً چکار می کنند.

حامدی فر افزود: ما یک صنعتی داریم که تولید کننده 97 تا 98 درصد از اقلام دارویی کشور است و این، شامل داروهای معمولی و داروهای بیماران خاص و صعب العلاج می شود که با یک قیمت ارزان در مقایسه با دنیا حداقل در زمینه تولید داروهای خاص و صعب العلاج همراه است.

وی ادامه داد: پس اگر دولت و حاکمیت حافظ منافع مردم و تأمین کننده دارو برای مردم است، بهتر از صنعت داروسازی پیدا نمی کند که با توجه به بضاعت مردم، تنوع بیماری ها و کیفیت و قیمت مناسب، نسبت به تأمین به موقع دارو برای مردم اقدام کند.

عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: در تأمین داروهای مورد نیاز کشور، اصلاً به مقوله اشتغالزایی، دانش و…، توجه نمی کنیم و فقط به این موضوع بسنده می کنیم که بهترین تأمین کننده ااست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه دارو مثل نان نیست که همه بخورند/ راهکار کاهش پرداختی مردم

یارانه دارو مثل نان نیست که همه بخورند/ راهکار کاهش پرداختی مردم