مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 18:002023-09-12بين الملل

شکایت جدید نویسندگان آمریکایی از شرکت سازنده چت جی پی تی


نویسندگان بیشتری از شرکت اپن ای آی به دلیل نقض حق چاپ برای آموزش هوش مصنوعی مولد شکایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گروهی از نویسندگان ایالات متحده، از جمله مایکل چابون برنده جایزه پولیتزر، از شرکت اپن ای آی در دادگاه فدرال  سانفرانسیسکو شکایت کرده اند و برنامه تحت حمایت مایکروسافت را به سوء استفاده از نوشته های آنها برای آموزش ربات گفت وگوی محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی( چت جی پی تی) متهم کرده اند.

آن ها در شکایت خود گفتند که اپن ای آی آثار آنها را بدون اجازه برای آموزش چت جی پی تی جهت پاسخ به درخواست های متنی انسانی کپی کرده است.

این شکایت حداقل سومین دعوی دسته جمعی پیشنهادی نقض حق نسخه برداری است که توسط نویسندگان علیه اپن ای آی تحت حمایت مایکروسافت ارائه شد.

صاحبان حق چاپ نیز از شرکت هایی از جمله مایکروسافت و متا پلتفرم نیز توسط به دلیل استفاده از کارشان در آموزش هوش مصنوعی شکایت کرده اند.

اپن ای آی و سایر شرکت ها استدلال کرده اند که آموزش هوش مصنوعی از مطالب دارای حق چاپ و حذف شده از اینترنت استفاده منصفانه می کند.

چت جی پی تی  در اوایل سال جاری به سریع ترین برنامه کاربرپسند در تاریخ تبدیل شد و در ژانویه به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید، قبل از اینکه اپلیکیشن تردز متا جایگزین آن شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت جدید نویسندگان آمریکایی از شرکت سازنده چت جی پی تی

شکایت جدید نویسندگان آمریکایی از شرکت سازنده چت جی پی تی