مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-09اقتصادي

سود 25درصدی پتروشیمی ها از تغییر نرخ ارز


کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، دو تصمیم دولت در زمینه تعیین فرمول برای نرخ خوراک و افزایش نرخ ارز تسعیر محصولات پتروشیمی در نهایت به افزایش سودآوری شرکت های پتروشیمی منجر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نرخ خوراک گاز صنایع موضوعی است که به چالش اصلی بازار سرمایه در سال 1402 بدل شده است.

چرایی آن را نیز می توان در تاثیرات این خبر بر بورس جست و جو کرد.

اخبار پیرامون نرخ خوراک از مصوبه پنهانی 17 اردیبهشت شروع شد، جایی که نه فقط صنعت پتروشیمی، بلکه کل بازار سرمایه وارد فاز ریزشی شد.

بعد از علنی شدن آن خبر نیز شدت ریزش بالا گرفت، اما تنها مصاحبه وزیر اقتصاد در مورد خبرهای خوب برای اهالی بازار کافی بود که کلیت بازار واکنش داده و شاخص مجددا وارد کانال 2 میلیون واحدی شود.

به عبارت دیگر، هیئت وزیران پس از 4 ماه، بالاخره از مصوبه افزایش سقف قیمت خوراک گاز که در اردیبهشت ماه به آن رای داده بود، عقب نشینی کرده و نرخ خوراک را به فرمول بازگرداند؛ برخی معتقدند که اکنون کف قیمت خوراک گاز برای صنایع پتروشیمی پنج هزار تومان تعیین شده؛ اما برخی تحلیلگران بازار سرمایه این برداشت را اشتباه توصیف کرده و معتقدند که این فرمول برای قیمت گاز کف تعیین نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود 25درصدی پتروشیمی ها از تغییر نرخ ارز

سود 25درصدی پتروشیمی ها از تغییر نرخ ارز