مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-05پزشكي

787 قلاده سگ علیه بیماری «هاری» در بیرجند واکسینه شدند


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 787 قلاده سگ علیه بیماری هاری در بیرجند واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله حمزه ای صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به خطرهای بیماری هاری بیان کرد: هاری یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار با گازگرفتگی و ایجاد زخم و خراش به انسان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه مخزن این بیماری در طبیعت گوشتخواران وحشی مانند سگ، گربه، گرگ، روباه و شغال است، افزود: متاسفانه درمانی برای فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی و آسیب شده و اقدامات اولیه درمانی را انجام نداده وجود ندارد.

حمزه ای بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت آسیب دیدگی توسط سگ و گربه حتی به مقدار جزیی، به مدت 20 دقیقه محل زخم و خراش را با صابون شسته و در اسرع وقت با مراجعه به مرکز بهداشت محل زندگی خود پیگیر امور درمانی مانند واکسیناسیون هاری باشند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: کنترل جمعیت حیوانات ولگرد بدون صاحب از جمله سگ و گربه یکی از راه های پیشگیری بیماری هاری است.

وی با بیان اینکه از همشهریان خواستاریم از غذا دهی به سگ های بلاصاحب و گربه های خیابانی جدا خوداری کنند، گفت: همچنین در صورت مشاهده حیوانات ول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

787 قلاده سگ علیه بیماری «هاری» در بیرجند واکسینه شدند

787 قلاده سگ علیه بیماری «هاری» در بیرجند واکسینه شدند