مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-12اجتماعي

تسهیل ورود و خروج زائران با نصب 20 سازه در 12 ورودی حرم امام رضا(ع)


همزمان با دهه آخر ماه صفر و به منظور تسهیل تردد زائران امام رضا(ع) 20 دروازه «گام به جلو» در 12 محور ورودی حرم مطهر رضوی نصب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، طرح دروازه های هدایت با عنوان گام به جلو به منظور تسهیل عبور و مرور زائران و نظم بخشی و کنترل جمعیت زائران در مبادی ورودی حرم رضوب نصب و اجرا شد.

در این طرح در عین حفظ زیبایی و صیانت از هنر معماری اسلامی حرم، 20 دروازه جدید در 12 محور ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) طراحی و اجرا شد.

پیش از این در محورهای ورودی سازه های فولادی نامناسب و نازیبا قرار داشت که برای زیباسازی و اجرای دروازه های جدید در سال 1400 و در گام نخست و با همکاری مشاوران آستان قدس رضوی و گروهی از صنعتگران، طرح و ایده های متعددی ارائه شد که در نهایت طرح فعلی به عنوان طرح نهایی انتخاب و عملیات ساخت و نصب این دروازه ها متناسب با الگو معماری اصیل و اسلامی حرم مطهر آغاز شد تا یکی از مأموریت های سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی عملیاتی شود.

کارکردهای المان های هدایت به دلیل اینکه در مناسبت های مختلف حرم مطهر رضوی پذیرای جمعیت و تحرک زیادی در حرم و اطراف آن هست، الزام به استفاده از این دروازه ها بود چراکه این المان های ورودی با کنترل جریان ورود و خروج افراد به حفظ امنیت کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل ورود و خروج زائران با نصب 20 سازه در 12 ورودی حرم امام رضا(ع)

تسهیل ورود و خروج زائران با نصب 20 سازه در 12 ورودی حرم امام رضا(ع)