مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 15:402023-08-29اجتماعي

17 روستای شهرستان گرمه محروم از نعمت کتابخانه


یکی از راه های گسترش فرهنگ کتابخوانی، وجود کتابخانه است اما نبود کتابخانه در روستاهای شهرستان گرمه از جمله خلأهای موجود در زیرساخت های فرهنگ کتابخوانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، برای فرهنگ سازی مطالعه در جامعه باید در گام نخست فرهنگ کتاب خوانی در میان خانواده توسعه یابد.

کتابخانه ها پایگاهی برای کسب علم و دانش افراد در شهرها و روستاها ایجاد شده اند تا مردم به راحتی به کتب موردنظر دسترسی پیدا کنند.

شهرستان گرمه دارای 5 کتابخانه است که 4 کتابخانه عمومی در شهرها و تنها یک کتابخانه روستایی در روستای دشت به مردم ارائه خدمت می کنند و مردم سایر روستاها از نبود کتابخانه در روستاهای خود گلایه مند هستند.

یزدانی از اهالی روستای رباط قره بیل دراین خصوص گفت: باید علاقه به کتاب خوانی را در بین مردم افزایش داد و ترویج فرهنگ کتاب خوانی می تواند سطح فرهنگ جامعه روستایی را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: در روستاها کتابخانه ای وجود ندارد؛ اما قراردادن کتاب در محیط های گوناگون از جمله محیط های آموزشی، مدارس، مساجد، ادارات و پارک ها از جمله راه های افزایش کتاب خوانی است.

محمدی یکی از اهالی روستای شورک میزان سرانه مطالعه روستای سکونت خود را بسیار پایین می داند و از مسئولان می خواهد نسبت به ایجاد کتابخانه جهت پر کردن اوقات فراغت دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 روستای شهرستان گرمه محروم از نعمت کتابخانه

17 روستای شهرستان گرمه محروم از نعمت کتابخانه