مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:252023-08-26سياسي

نشانه شناسی رسیدن به قله


اگر هدف داشتن درکی واقع بینانه از این موضوع باشد که آیا واقعا نزدیک قله ای ایستاده ایم یا نه، یک نگاه بسیار مختصر به نظم جهانی نیز ضروری است.

- فارس پلاس؛ مهدی محمدی در یادداشتی نوشت: از یک نظرگاه روزمره نگر، تاکتیکی و خبرزده، این سخن که نزدیک قله قرار داریم ممکن است غیرواقع بینانه به نظر برسد.

چطور با وجود این همه مشکلات نزدیک قله قرار داریم؟ از یک منظر توجیه گر و سطحی نیز اینکه نزدیک قله قرار داریم به جای اینکه یک واقعیت عینی در نظر گرفته شود- که باید روی آن ایستاد و بر اساس آن برنامه ریزی کرد- به یک شعار فروکاسته می شود که می توان آن را روی بیلبورد های شهری نصب کرد بی آنکه واقعا تبیینی صورت گرفته و حقیقت آن آشکار شده باشد.

آنچه جامعه ایرانی در این مقطع از تاریخ خود به آن نیاز دارد از قضا واقع بینی مضاعف است.

همین که به اندازه کافی واقع بین باشیم و به قول آن فیلسوف اروپایی سر خودمان را از پنجره بیرون بیاوریم آن وقت خواهیم دید این جمله تا چه حد واقع بینانه و از قضا سختگیرانه است.

مهم ترین ویژگی رهبر معظم انقلاب در این مقطع نیز همین واقع بینی حیرت آوری است که به جامعه و جهان ما تزریق می کنند اما عموما در سطحی بحث ناشده باقی می ماند و حقایق مهم نهفته در پس این بیانات مکتوم نگه داشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه شناسی رسیدن به قله

نشانه شناسی رسیدن به قله