مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 10:162023-09-05بين الملل

گزارش شناسایی یک بیماری برگی برای نخستین بار در جنگل های ساری


امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری درباره اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با آفت در جنگل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بحث کنترل مکانیکی ابریشم باف ناجور در سطح 250 هکتار از جنگل های شهرستان های بهشهر و گلوگاه انجام شد.

وی با اشاره به انجام محلول پاشی آفت پروانه سفید آمریکایی در سطح 250 هکتار از جنگل های نور، افزود: مرحله اول محلول پاشی انجام شده و مرحله دوم نیز درحال انجام است.

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری بیان کرد: کنترل آفت شب پره شمشاد در سطح 150 هکتار در شهرهای ساری و بهشهر طی سه مرحله صورت گرفت.

امین دوست اضافه کرد: همچنین در بحث مبارزه با آفت پروانه تخم انگشتری در مناطق ییلاقی سوادکوه شمالی در سطح 300 هکتار کنترل به صورت مکانیکی انجام شده است.

وی یادآور شد: موضوع دیگر آفت سوسک برگ خوار قهوه ای توسکا است که در سطح 150 هکتار از جنگل های ساری، سوادکوه و آمل بحث کنترل بیماری و مبارزه را در دستور کار داشتیم .

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با هشدار نسبت به بیماری بلایت سوزنی برگ ها، خاطرنشان کرد: این بیماری برای اولین بار در جنگل های سوادکوه و بلده مشاهده شد که قرار است بحث کنترل بیماری اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش شناسایی یک بیماری برگی برای نخستین بار در جنگل های ساری

گزارش شناسایی یک بیماری برگی برای نخستین بار در جنگل های ساری