مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:362023-09-03اقتصادي

جاده قدیم قم_تهران چهارخطه می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی، سرپرست مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم امروز گفت: در محور قدیم قم - تهران همواره شاهد تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری و ترانزیتی سنگین هستیم و از طرفی استقرار دو شهرک صنعتی شکوهیه در محدوده قم و شهرک صنعتی حسن آباد در محدوده تهران، اهمیت ارتقای محور را دوچندان می کند.

وی افزود: با وجود دو باند بودن محور، تصادف های جرحی و مالی عدیده ای در این محور رخ می دهد که با پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای محور و چهارخطه کردن محور قدیم قم - تهران در دستور کار قرار گرفت.

طلوعی گفت: این عملیات از کیلومتر 10 جاده قدیم محدوده شهرک صنعتی شکوهیه شروع و تا انتهای حوزه استحفاظی، در مجموع به طول 45 کیلومتر را شامل می شود.

شکوهیه بزرگترین شهرک صنعتی استان قم و یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور به شمار می آید، مساحت شهرک از نظر اراضی در اختیار یک هزار و 691 هکتار است که از این میان یک هزار و 265 هکتار فاز عملیاتی است یعنی بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در آن وجود دارد و همچنین این روند ادامه می یابد.

مساحت زمین واحدهای صنعتی ایجاد شده در فاز عملیاتی شهرک، 795 هکتار است، عمده این اراضی صنعتی واگذار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده قدیم قم_تهران چهارخطه می شود

جاده قدیم قم_تهران چهارخطه می شود